Garderobskatarsis




Drömmen om en stor 
walk-in-closet
är inte min.

Min utveckling har snarast gått i motsatt riktning 
och jag har längtar efter en gles garderob
där jag kan sticka in handen och ta ut vilket plagg som helst 
i vetskap om att jag verkligen vill använda det.

Igår gjorde jag slag i saken och började med att tömma alla garderober.




Jag provade varenda plagg 
och gjorde en sträng bedömning med fransyskorna som förebild:
Plagget ska inte bara vara snyggt 
utan det ska göra mej snyggare 
- inte mycket blev kvar. 




Dessa fullpackade kassar har idag förts till Emmaus.

Till mitt försvar måste ändå sägas att jag i regel köper klassiska kläder 
som jag sliter länge på,
så många av de plagg som nu åkte iväg har hängt med i årtionden 
och en hel del visade sig ha krympt 
(har vi verkligen fukt i garderoberna?).


Ser ni luften mellan galgarna - en riktig garderobskatarsis.





Tålmodiga du 
som läst detta inlägg ända hit.
Jag menar, hur roligt kan det vara att titta på mina gamla kläder 😉.





Ha en bra måndag!





Kommentarer