Söndagsbilder






En januarisöndag
i lugn och ro.




Jag är väl inte någon större anhängare av rosa egentligen 
men just det här tiden på året känns färgen helt rätt.

På tal om färger,
ursäkta nu att jag nöter på om de där färska äggen
men jag måste bara visa hur det såg ut när jag vispade ihop en omelett idag. 




Jag är väl så till mej för de färska gula äggen 
eftersom det närmaste vi kommer en höna
är den på bilden här nere ;-)
(signatur JP för den som känner igen det grafiska trycket).





Helgen har varit skön och känns lång
och nu laddar vi för måndag.


En måndagsmorgon för ett tag sedan lyssnade jag på TV medan jag gjorde mej i ordning.
Det var tal om måndagskänslan 
och då kom sonens favoritprofessor Micke Dahlén 
med vad han kallade "den finska trösten":
- Det är faktiskt inte måndagarna som är värst,
utan tisdagarna!

Själv gillar jag måndagar (också),
om inte annat för att vi har körövning då!







Kommentarer

HWIT BLOGG sa…
Ja det blir många omeletter här också...hönsen värper i mängder just nu!
Härliga bilder och alltid lika kul att kika in till dig :)
KRAM Titti