Kakel i Estepona






Vi har funderingar på om
och i så fall vilka 
kakel
vi ska sätta i köket i Estepona.




Från början hade jag inte tänkt mej några kakel alls 
men nu börjar jag tycka att det kunde vara fint med lite mönster och eventuell färg.

Hela väggen skulle inte kaklas utan bara en liten rand nere vid bänkskivan
och eventuellt också hela vägen upp till fläkten under fläkten
om ni förstår hur jag menar. 
Idag har vi bara lutat en marmorskiva där.




Roligast vore det förstås med andalusiska kakel.
Här nere ser ni ett typiskt andalusiskt mönster
med de där "granarna" högst upp.




Vi skulle i så fall använda frisen med granarna nere vid bänkskivan  
och det mönstrade och frisen under fläkten.
Vi hittade dock inget sådant mönster med svart i
när vi var i Estepona senast.




Mönstret här nere innehåller svart
men känns lite väl brokigt.




Marockanska mönster som på bilden här nere
är ju jättesnygga
och skulle kännas ganska relevanta eftersom vi ser över till Marocko klara dagar.
Jag är dock rädd för att de snart kommer att kännas uttjatade.




Jag skulle också kunna tänka mej ett grönt handslaget kakel
men maken, som så lyriskt pratar om att han vill se grönt när han tittar ut från lägenheten,
vill av någon anledning inte ha grön inredning.






Sån himla tur att vi inte har någon brådska med det här projektet.
Basen i lägenheten är på plats 
och nu har vi gott om tid att fundera på finliret.
Och att njuta av att planera och fundera.



Vart tar veckorna vägen?
Onsdag kväll och snart helg igen.

Trevlig kväll!











Kommentarer