Rosa himmel och omeletter





Lördagens vårväder avslutades med en 
rosa himmel,
det var faktiskt en fin dag.




Sedan på söndagsmorgonen hade vintern kommit tillbaka
med stora hagel på trädgårdsstolarna där vi druckit kaffe dagen innan.
Igår kväll kom det dessutom lite snö, dags för det nu när vi vill ha vår.




Jag har ju jobbat hemifrån en del 
och hunnit upptäcka att det där med att laga lunch hemma är lite av en utmaning.

I helgen blev det två varianter av omelett eller kanske jag ska säga äggröra.
Båda innehåller bitar av fetaost
som ju blir krämig och salt av att värmas.

Först ut den med tomater,
hade vi varit i stan hade jag toppat med strimlad basilika 
men det blev gott ändå.




Sedan på söndagen blev det en med svamp 
som jag stekte knaprig tillsammans med salviablad från altanen.
Den varianten ska vi göra fler gånger
för vi har gott om både torkad svamp och salvia
och för att det var riktigt gott.





Idag har jag suttit på kontoret och jag måste säga att det var skönt.
Allt känns mycket mer normalt när man sitter där
även om det är tystare än vanligt 
eftersom så många jobbar hemifrån.


Ha en fin tisdagskväll!
















Kommentarer

Ohh så härligt det såg ut med så rosa himmel och gillar porslinet