Vårblommor





Trädgårdsbutikerna fylls på med 
vårblommor 
nu i väntan på att det ska slå ut också i trädgårdarna här hos oss.




Fint med alla violer och penséer 
men jag har inte sett till några frissiga, 
sådana som jag fick av Maria på Almbacken härom året.




Den här veckan kommer jag att gå till jobbet en del
men, när det går, i övrigt jobba hemifrån.
Jag sände iväg den här bilden från det tillfälligt inrättade kontoret i matsalen
till sonen i Bryssel...




... och fick genast tillbaka den här:




EU-kommissionen där han jobbar 
är inne på andra veckan med jobb hemifrån och i längden blir det ordentligt trist. 
Jag kan för min del redan säga att jag börjar tycka att det räcker nu.


All medkänsla till dem som känner oro
både över uteblivna inkomster och smitta.
Jag håller verkligen tummarna för att detta inte ska pågå länge 
och klamrar mej fast vid de goda nyheterna 
som att det ser ut som om kulmen är passerad i Italien.


Sköt om er!









Kommentarer

Jag gillar också dessa frissiga penséer fast i aprikost. Hoppas att de snart finns att köpa. Läget är verkligen inte roligt, min son som jobbar på länsstyrelsen fick vetskap om att liksäckarna inte kommer att räcka till. Skrämmande tanke eller hur? Men vi ska ju inte måla Fan på väggen. Snart är detta över. Kraaam Pia