Vilken vecka





Vilken vecka 
kära bloggvänner, 
den kommer vi nog aldrig att glömma!




Vi har just avslutad vår fredagsmiddag på tu man hand 
och på bilden ovan ser vårt middagsbord ut som det brukar.


Veckan har dock varit allt annat än ”normal”.
Hos sonen i Belgien 🇧🇪 har de utegångsförbud 
men får handla mat då de släpper in bara några kunder i taget 
och i  kön måste det vara 2 meter mellan de köande.
I Spanien är det likadant men där får alla dessutom engångshandskar när det går in. 
Bilden här nere är sonens.





Här uppe är vi ännu så lyckliga att vi får röra oss utomhus
men däremot ska man ju jobba hemifrån vid minsta förkylning.
Skulle alla verkligen göra det vore problemet över på några veckor,
sade en expert.

Jag har hostat i veckan ( mår i övrigt utmärkt) 
och har jobbat hemifrån.
Det har fungerat över förväntan med distansarbete.
Största  nackdelen är faktiskt att det är  trist utan arbetskamrater 
så idag träffades vi som jobbar hemifrån vid ett virtuellt kaffebord på eftermiddagen. 
Jag har ett så bra gäng omkring mej på jobbet som ni förstår.

På ”bakom kulisserna” bilden nedan 
ser ni den arbetsplats jag inrättat vid matsalsbordet.




Min tillfälliga hemarbetsplats får stå kvar över helgen 
fast jag hoppas på att vara frisk till måndag.


Ha en fin fredagskväll!






Kommentarer