Insynsskydd




I går kväll fixade jag  ett 
insynsskydd 
av filmjölk på vår övre våning,
efter tips från Ekotipset på Instagram.




Jag började förstås med att tvätta 
och sedan satte jag målartejp.




Efter det var det dags att dutta på ett tunt lager filmjölk med en svamp.

På det tredje fönstret strök jag först
ut ett tunt lager filmjölk på hela ytan
och efter det började jag dutta.
På så sätt gick det mycket snabbare att få det jämnt.




Det hela såg ärligt talat inte riktigt bra ut när jag var klar
så jag tvivlande lite på resultatet. 




Efter att det torkat blev det dock något helt annat, 
lite som ett trolleri.
Vi har film på ett annat fönster 
och jag måste säga att man inte ser någon skillnad.




Har ni hittat till Ekotipset ännu?
Jag fann kontot via en artikel med rubriken "Hon får hela Sverige att städa".

Jag trodde aldrig att jag skulle dela med mej av städtips 
men grejen med Ekotipsets mirakelmedel är att det är så roligt 
när det blir så rent, så lätt.
Man får liksom lust att gå omkring och spruta på allt här hemma.

Några sprut på kristallkronan 
med tidningspapper under 
och den gnistrar.




Entusiasmen lär väl lägga sig 
men jag kommer nog aldrig att återvända till de giftiga kemikalierna igen.




En promenad i det fina höstvädret står nu på mitt program.
Jag kan ju inte bara städa hela tiden 😊.


Ha en fin tisdagskväll!








Kommentarer