Jag har inte slutat blogga

 



Hej igen på er.
Jag har inte slutat blogga,
ifall någon trodde det,
utan har bara saknat inspiration.


Den här tiden på året händer det visserligen att vädret är stilla och fint
med en svag sol över horisonten.




Före snön kom tillbaka 
tittade dessutom några snödroppar upp på södersidan om huset.




Just nu ser det dock ut så här på vår gård, 
inte så inspirerande, alltså.




Och vädret är inte i min smak.




Kanske bidrar vetskapen om att det är sommarvärme i Estepona
till min något dystra syn på tingens ordning.




På nätet ser vi bilder av de blommande mandelträden
och på skörden av apelsiner och avokado.
Det är ju snart ett år sedan vi var i Spanienvoch nu börjar vi längta.




Äsch, jag menar inte att klaga.

Vi har det bra på alla sätt och vis,
dagarna har redan blivit märkbart längre och bättre blir det.
Ikväll kommer dessutom några få nära vänner och äter en bit mat med oss
så det kunde verkligen vara värre.


Önskar er en fin fortsättning på lördagen!












Kommentarer