En dag i stan

 


Vädret har på det hela taget varit bättre än utlovat de senaste dagarna.

Inför utsikten att gårdagen skulle bli regnig bestämde vi oss för 

en dag i stan.



Hemma på gården blommar dahliorna 

och jag satte en blomma som lossat från sin stjälk i en rund vas.

I övrigt är jag lite snål på dem 

för jag tror inte att de tillhör de växter som blommar mer ju mer man plockar.




Som tur var sken solen 

och museibesöket byttes mot kaffe på en uteservering med mamma.


Just nu märks det att vår lilla stad är en riktig sommarstad.

Även i år hålls en utomhusfestival och vi passerade Clara Klingenströms soundcheck.




Om jag kunde lägga ut videos
skulle ni få höra henne sjunga ”Jag behöver inte dej idag”.

Låten är skriven till följd av ett destruktivt förhållande.
Efter att ha suttit i en kvinnojour ett antal år 
vill jag säga dej som lever i ett våldsamt förhållande:
Lämna det!
Du är värd bättre!





Väl hemma på gården igen 
visade sig det nyckfulla vädret 
med en riktig störtskur samtidigt som solen sken.

Samma sak hände härom morgonen på landet.
Ser ni spöregnet här nere?




Annars tycker jag att detta är en skön tid,
vi har varit lediga så länge 
att vi kan slösa med dagarna och bara låta dem gå 
samtidigt som semestern ännu inte riktigt är slut.


Hoppas ni har en riktigt skön och avkopplande lördagskväll!



































Kommentarer

Clara Klingenströms låt jag behöver inte dig idag röstade jag på i mellon. Ingen ska behöva leva i ett sånt sjukt förhållande. Jag är också snål med att plocka in dahlior. Kaske man borde vara lite mer generös mot sig själv. Njuta av det fina både inne och ute. Kram Pia
I min smak sa…
Det har du helt rätt i Pia, nästa gång vi åker till stan ska jag plocka en rejäl bukett 😊.
Susanne