Sjukstuga

 


Hälsningar från sjukstugan!


Den här veckan har vi turats om maken och jag,
först hade jag feber och nu är det hans tur.



Idag är jag piggare än på länge
och festade till det med blommor och servetter till middagen.

I normala fall är det inget konstigt med det
men jämfört med tidigare känns det som ett stort framsteg.




I övrigt har jag under veckan inte rört mej mycket längre än till fönstret 
och fångat månen som är svår att få syn på bland ljusen i stan …



…. och soluppgången.




* * *

Ni lade säkert inte märke till Timo Sarpanevas vas på den första bilden.

Varje gång jag ser Carina Seth Anderssons vas Kolonn 
tänker jag att Sarpanevas  vas Crocus är en föregångare och kanske inspiration.





Visst är vaserna på något sätt samma andas barn 
även om det är långt ifrån lika? 


 
Ha en fin söndagskväll!












Kommentarer