Spegling

 


Havet ligger solblankt!

Jag vet inte hur  många gånger 

som jag i sommar tänkt på inledningen av den vackra dikten Spegling 

av Jarl Hemmer.



Senast för en timme sedan när vi lämnade landet 

efter att ha badat bastu med sonen.



Förstår ni så underbart det är att simma ut i den här spegeln?





Jag har för övrigt badat mycket i sommar 

och vi har mestadels haft klart och varmt vatten, en underbar kombo.




Solstolarna har fyllt sin funktion,
här har jag suttit med handduken runt mig många gånger.








Jag avslutar med att klippa in delar av dikten.

Den finns också på Youtube i en jättevacker tonsättning.


Ha en fin fortsättning på den ljumma söndagskvällen! 



Havet ligger solblankt och speglar morgonrymden, 

mitt i spegeln står jag på en klippas röda block.

Mil på mil av stillhet. 

Blott någonstans från vidden kluckar som en klocka ett ensligt fågellock.

Simma, simma ut i de vita sommarmolnen! 

Allting är en spegling och speglingen är allt.



Kommentarer