Distansarbete

 



Det händer inte så ofta men idag har jag 

jobbat på distans.



Vi var många på jobbet som till en början var skeptiska 
när påbudet om distansarbete kom under pandemin
men vi har faktiskt vant oss 
och sett att det finns flera fördelar.




För mej är det inte fråga om något distansarbete ifall jag jobbar hemma i stan,
vi bor nämligen så nära att jag precis lika gärna kan gå in på kontoret.

Att åka ut till landet
och som igår kväll mötas av stilla vatten 
är dock en helt annan sak.



En annan stor fördel är att man kan jobba på
utan att bli avbruten. 
I det långa loppet skulle jag tycka att det var trist 
men såhär någon dag är det perfekt.





Och när jag idag slutade jobba 
var jag ju så att säga på genast på plats här ute.


I morgon är det ledig dag 
så nu känns det som fredag redan.


Ha en fin kväll!



Kommentarer