Dan före Dan

 


Nu är det min tur att krokna såhär 

dan före dan.

Jag mår verkligen inte bra 

men det kunde vara mycket, mycket värre! 



Det enda vi har orkat göra idag är att ta in den lilla granen.
Det tog verkligen en hel dag 
för vi måste vila hela tiden.




Någon matlagning blir det inte för min del den här julen.
Dels vill jag inte smitta ner sonen 
dels så har jag faktiskt tappat smak och lukt.
Sonen får fara till fiskebutiken i morgon, 
det blir bra!




Det är så vackert ute med tjocka lager nysnö på grenarna.
Hoppas snön består tills jag orkar gå ut!



Mysigt ändå med granens ljus.
Den förgyller min utsikt här från soffan där jag parkerat.

Ha en fin kväll!










 


Kommentarer

Anonym sa…
Men vilken otur för dig! Trist att vara sjuk på jul!
Men jul blir det ju ändå så det är bara att gilla läget
och ta det lugnt. Önskar dig en skön och vilsam jul och
Jag vill också tacka för fina inlägg och kloka funderingar!
Julkram från Eva i Sundsvall ������‍��☃️��