Blommor i vår urbanisation



Det blommar i vår urbanisation.

Detta är utanför våra grannar 

som vi passerar när vi ska till och från lägenheten.




Sanning att säga det 
så är det inte världsvackrast utanför vår egen dörr.




Dels väntar vi på att murarna i urbanisationen ska fixas till endera dagen,
dels är det svårt att få något att växa i slänten,
jag har ju provat med flera små citronträd.

Planen är dock att jag ska plantera lite blommor där nästa höst 
när jag kan vara här längre perioder och se till dem.




Tillsvidare får jag njuta av grannarnas bougaivillea 
och av de härligt doftande narcisserna.




Det måste vara de engelsmän som tidigare ägde lägenheten 
som planterade dem
för i övrigt ser man nästan aldrig lökväxter här nere.




Sist ett smakprov på vad vi sysslar med här nere 
när vi inte vilar våra trötta ben på kvällarna på altanen.

Mamma, allt vin i glasen är ett tecken på att jag inte druckit upp smakproven 
utan bara smuttat 😅.





Viner från Rioja var det vi provade under sakkunnig ledning
och efter det svenska smaker, inte illa de heller.




Ha en fin måndagskväll, 
för det är väl måndag 😉.
















Kommentarer