Om mys och brasans sken





Det är mysigt med brasa på vintern, tur att vi har 
öppen spis på landet
och dessutom en som är vridbar.



Förra lördagen åt vi världens enklaste middag,
tagliatelle och en sås med tre ingredienser,
kyckling, ädelost och creme fraiche. 
Till det ett glas Sancerre.
Med spisen vänd mot bordet.



Efter maten när vi pustande kastade oss i sofforna 
"tog vi spisen med oss".
(Åh, dessa tulpaner, de tittar fram som hackspetten i Kalle Anka på julafton!)

Om ni funderar på en öppen spis främst för mysets skull,
så kan jag varmt rekommendera en vridbar.

....

Mys nu fredag vänner,
med eller utan brasa!



Kommentarer

Almbacken sa…
Jag tycker att det är lättare att ta sig igenom vintern när man vet att man kan göra en mysig brasa. Vi har alsdrig ångrat att vi satte in vår braskamin. Denna vintern har vi inte eldat så mycket som vi brukar eftersom det varit så otroligt milt.

Nä, jag lurades allt lite med tulpanbilden:). Det har varit så otroligt mörkt den senaste veckan att det varit stört omöjligt att ta inomhusbilder. Bilden är från förra året, en ljus vintrig dag med snö. Tulpaner har jag dock haft och njutit av IRL hela veckan:). Men faktum är att jag sen jag skaffade mig ett ljuskänsligt fast objektiv kan ta mycket bättre bilder inomhus och för det mesta går det bra.

Ha en riktigt skön helg!

Kram,
Maria
Håller med, skulle inte kunna leva utan en eldstad... Jo, men det är så mysigt med levande eld. Varmt och vackert. Kraaaam Pia
Åhh så mysigt....och maten lät helt i min smak !!!!.............måste kanske prövas ;)))
Ha en trevlig helg!
Kram bia