Gullranda






Ibland är det tvära kast här på bloggen.
Nyss publicerade jag bilder från käraste lillebrors hippiefest 
och nu kommer bilder från en lunch på
Gullranda
som mina finländska besökare genast känner igen.



Gullranda är sommarbostad för Finlands president 
som jag genom åren kommit i kontakt med genom mitt jobb.


I Finland håller presidenten en stor självständighetsbal 
som jag flera gånger deltagit i
men det här var första gången jag besökte sommarresidenset.




Huset omges av en fantastisk park, ett mini-Versailles.
Den är till stora delar öppen för allmänheten 
så passa på att besöka den om ni har vägarna förbi.


Huset, som ursprungligen var affärsmannen Kordelins privatbostad,
är ritat av arkitekten Lars Sonck.






Jag kan dessvärre inte visa så många bilder inifrån huset 
men här är det dukade lunchbordet.




Visst känner ni igen värdparet?


Bye, bye Gullranda.



Kommentarer

Almbacken sa…
Vilket spännande besök. Tack för att vi fick följa med. Trädgården och inte minst utsikten och miljön är ju helt fantastisk. Huset däremot.....mycket speciellt. Kanske är det trevligt inuti men det ser ganska tungt och brutalt ut, som en gammal borg. Värdparet ser förtjusande ut. Nog en av de bättre bilderna jag sett på presidenten:). "Frallan" deras är så fin.

Kram,
Maria
Vau vilket ställe du var på. Hoppas båda klarade av att tala svenska!
Kan tänka att det var en fin tillställning.
Kraam
Sanne