Lyxdag






Tänk vilken lyx
det kan vara 
att ibland ta semester en vardag mitt i allt.



Då kan man som idag luncha med mamma och hennes väninna med dotter
och dessutom uträtta ärenden
som att handla virke till snickarkursen 
och frön till caprese.


Det är sannolikt lite tidigt att sätta frön nu
men jag vill i alla fall fingra lite på påsarna,
sluta ögonen och känna varm mylla i handen - 
och drömma om det här och  här.



En liten våreld brinner i vårt köksfönster
och jag önskar er en riktigt skön fortsättning på fredagen!




Kommentarer

Ja, en semesterdag kan vara helt otroligt lyxig, full av vardagliga små ting. Jag längtar också efter myllan. Kraaam Pia
Så skönt med såna dagar om man inte har några måsten, Vackert med våreld. Ha en fin helg, kram Suss
Låter trevligt.
Visst snart får man börja planera sommarens växter och köpa fröpåsar,
alltid blir det ju inte som man planerar förstås.
Trevligt veckoslut!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM