Inspiration eller stress





Inspiration 
eller
stress?

I  bloggosfären pågår en diskussion om inredningsbloggar ,
 en del av den återger Ulrika i sina kolumner på Seventeen Doors.
 
Argumenten pendlar från att bilderna på bloggarna är tillrättalagda,
idealiserar verkligheten och  skapar prestationsångest hos läsarna  - 
till att det inte är konstigare att ha städat på bloggbilderna
än att de flesta av oss städar innan vi får gäster
och att så få är intresserade av att se andras stök.
 


 
Det ligger säkert något i alla de här argumenten men
själv vill jag verkligen inte underskatta er läsare!

Jag tror att ni vet att ingen människa är perfekt och fullkomligt problemfri,
att de bilder ni ser på bloggarna bara visar en liten, liten skärva av bloggarnas liv
och att ni vet ert bästa och väljer att inte titta på bloggar som stressar er.

Hoppas att ni blir inspirerade av att titta in här hos mej
som nu denna fina lördag
när vi vaknade till stor sol här på landet.

Ha en bra dag,
stressa inte
och njut av det ni har som t.ex. soligt väder!



 

Kommentarer

Ingen stress alls hos mig när jag läser bloggar. jag läser det jag vill och njuter av att bli inspirerad av er andra. Kraaaam Pia
Ingen stress här heller ;)......ha en fin helg i vårsolen ;)
Kram bia
I min smak sa…
Precis det Pia, du läser det du vill, det var så jag menade.
Susanne