Pelargonernas dagsläge







Pelargonen
i den kinesiska krukan i köksfönstret
börjar ta sig.




Precis som de små skotten 
som jag nästan började ge upp hoppet om.
De tog verkligen god tid på sig att rota sig men nu händer det saker.




Jag är väl egentligen inte sådär speciellt förtjust i pelargoner
men några vill jag ändå ha eftersom de är riktiga klassiker.
Skotten ska jag sätta i samma kruka 
som får stå på lillstugans veranda senare i sommar.




Hoppas att onsdagskvällen är fin för er!




Kommentarer

Ser ju fina ut.. Märkligt att du har pelargoner om du inte gillar dem. Fniss! Jag älskar pelargoner skulle kunna ha hur många som helst fast har inget bra övervintrings ställe./ Pia
I min smak sa…
Ha ha, de hör bara liksom till eftersom de är så klassiska. Det är nog doften jag har lite svårt för så de passar bäst ute.
Susanne