Adventsljus







Blockljus med siffror i all ära
men jag föredrar långa, slanka ljus i 
adventsljusstaken.

Såhär har de sett ut de två senaste åren hemma hos oss.




Ifjol fyllde jag en betongkruka som brukar stå ute på sommaren,
med sand i botten och kottar överst.






Året innan använde jag en svart adventsljusstake
som jag gjort för flera år sedan i keramiken.



Hur årets ska se ut har jag ännu inte klart för mej
men än är det ju flera dagar kvar.
Med två vuxna i huset är det dessutom inte så noga
så om jag inte kommer på något får det helt enkelt vara.
Adventsmusik, hyasinter och ljus i vilka stakar som helst
är det som gör advent tycker jag.
När jag skriver det känner jag att det ska bli riktigt mysigt.



Hoppas tisdagskvällen blir en bra kväll för er!
Här är det spinning som gäller.







Kommentarer

Almbacken sa…
Åh, den svarta som du gjort i keramik är superfin. Jag kör med samma stake, varje år. När det gäller jul är jag inte mycket till förändring. Håller med att julmusik och levande ljus är det som sätter stämningen. Några amaryllisar vill jag också ha.

Ha en fin vecka!
Maria