Ingen julstress






Det råder 
ingen julstress
här inte.

Tvärtom har vi alla haft en riktig jullovskänsla,
sådär så att det känns konstigt att gå på jobb i morgon.





Det har varit en vacker dag som gjord för en riktigt lång promenad,
det gäller ju att passa på att få lite ljus i ögonen när man kan.

Efter det sjönk jag ner i soffan 
bredvid sonen som är förkyld och hängig.
Bilden av den vackra aftonrodnaden tog jag alltså från soffhörnet.




Det är det enda nyttiga vi gjort här hemma idag
är att flytta upp lampan över soffbordet
så att man ser varandra också när man sitter i de högre stolarna.

Det där är typiskt en sådan sak som vi har tänkt på varje gång vi har gäster
och sitter många i soffgruppen
men som vi glömt bort däremellan.

Jag har en förresten en bestämd åsikt om pendellampor,
jag gillar nämligen inte när man ser ljuskällan, alltså själva glödlampan,
så transparenta lampor är inget för mej.
Dessutom tycker jag att en pendel ska hänga så lågt som möjligt över ett bord
så att ljusskenet, som ska vara riktat nedåt, skapar ett rum i rummet.
Men som sagt, det finns gränser för hur lågt de kan hänga.
Pendlar som hänger högt upp, mitt i ett rum,
är enligt mej bara för städning.





På det lilla bordet kommer vi att ha vår bordsgran.
Den väntar vi med till senare i veckan
men sedan - tadaa - är det jul i vårt hus.




Ha en riktigt skön söndagskväll!








Kommentarer

Ingen julstress här heller men den del som ska fixas under kommande vecka, julklappar som ska inhandlas och en del mat o godis som ska fixas s¨inga stora saker inte, kram Suss