Kroatien







Vi har varit på en helt fantastisk resa med kören till 
Kroatien
under en förlängt veckoslut.






Att resa med kören är något utöver det vanliga,
dels för att vi sjunger tillsammans 
och märker att vi berör dem vi sjunger för,
dels för att vi har så roligt tillsammans.
En bra mix av allvar och glädje med andra ord.




Den här gången var resmålet också riktigt bra,
Makarska rivieran i Kroatien är något jag verkligen kan rekommendera.





Havsvattnet är fantastiskt klart och fint 
och detsamma gäller dricksvattnet.
Det är skönt och ovanligt att kunna dricka kranvatten
och att kunna äta sallad och glass utan att behöva tänka på att bli magsjuk.






Husen vid kusten är mestadels byggda av kalksten 
och på bilden här uppe ser ni skymten av de höga bergen.





Jag brukar ha svårt att få rosmarin att övervintra
men här växer den som stora buskar.





Bilden av balkongen blev till ett självporträtt.





Eftersom vi är ovana med höga berg
är de alltid så fascinerande.
Vägar med branter är inte lika härliga 
men jag märker att jag sakta vänjer mej.





Ja, så var det det klara havsvattnet igen då
som delvis beror på att stränderna bestod av små vita stenar istället för sand,
en liten nackdel för barnfamiljer alltså.






Vinprovning hör till på våra resor,
den här gången åkte vi till en vingård uppe mellan bergen.













En vända till Split hann vi också med. 
Måste dock säga att jag tyckte ännu bättre om Dubrovnic som vi besökte för några år sedan.






Men visst var det vackert på strandpromenaden i Split också.




Maten var enkel och god
med en del italienska influenser.





Den här hamnen ligger i Brela 
nära vårt hotell.




Där fanns det en riktigt lång strandpromenad
där det efter varje krök öppnar sig en ny fin utsikt.








Efter en riktigt kall vår var det dessutom skönt att tina upp ända in i märgen
och på så sätt förlänga sommaren.

Ha det bra i onsdagskvällen!












Kommentarer

Åh Jag säger bara det. Vad fint och så mysigt. Jag måste absolut ta mig dit. Jättefina bilder. tackför dom. Kraaam Pia