I trädgården






I vår trädgård 
har det verkligen lummat till sig ordentligt nu.
Gården är synnerligen lättskött med bara buskar och perenner
och klipparroboten Alfred (döpt efter drängen i Lönneberga) håller efter gräsmattan.




Någon gång emellanåt behöver man ändå gå med trimmern längs kanterna
och igår ägnade jag en timme åt den sysslan.
Genast såg allt så prydligt och välskött ut
(ja, ni hör, min ambitionsnivå är inte den högsta).




Vi gillar vår helt skyddade uteplats
men i år har vi inte ätit middag där en enda gång ännu.
När jag tog bilden igår hade vi inte ens fått upp taket på hammocken
men för en stund sedan blev det av så nu är vi redo för de ljumma kvällarna.
Jag tror att jag ska börja med att sätta mej en stund i solen med ett korsord.





Ha en fin onsdagskväll!






Kommentarer

Trädgården ser väldigt lummig och härlig ut. Taket på hammocken kommer säkert på plats, man ska inte stressa. Glad midsommar! Kraaaam Pia