Plantering







Om man tar på sig fleecetröja, vinterjacka och stövlar
går det bra att 
plantera i krukor
här hos oss nu.





Idag när jag var till plantskolan berättade de att de haft otroligt få kunder i vår.
Viol- och pensé-säsongen uteblev till exempel nästan helt.




Idag har jag dock vågat mej på att plantera några plantor.
De vita i bakgrunden hoppas jag att ska klara lite kyla
och med tiden hänga vackert ner från krukan.
Pelargonen tar jag dock in i värmen ett tag till.

Som ni ser satsar jag på vita blommor vid frukostplatsen i år.
Det beror på att jag hoppas på en så het sommar
att vi ska  föredra att sitta i skuggan här på kvällarna :-).




Av bara farten fick kaktusarna välbehövligt större krukor.




I kryddkrukorna ute på landet
ser det ut att växa flaskor.




Trots att det här enkla bevattningsarrangemanget fungerar bra
är jag rädd för att kryddorna hunnit torka bort eftersom det var länge sedan vi var där nu.


I morgon är det fredag, hurra!
Skön kväll till er!






Kommentarer

Ja det är märklig temperatur denna vår. Snart så kommer nog värmen igen. Kraaam Pia