Trädgård






Efter att ha visat bilder från fina Verbena trädgård
borde jag förstås ligga lite lågt med bilder från 
vår egen gård.

Men, men den är som den är och vi är ändå ganska nöjda.




Idag har maken bättrat på färgen på fönstren på södra och västra fasaderna
och medan han stod på stegen
fick han ta emot beröm för rosen Flammentanz av flera förbipasserande.

Ha, när det handlar om beröm 
i relation till nedlagt arbete i trädgården måste vi ligga i topp!




Vinrankan klättrar nu längs de två snörena 
som jag drog över vår frukostplats
och solen silas fint ner mellan löven.




Vid uteplatsen blommar schersminen för fullt
och jag lovar att det doftar gott.
Perfekt med blommande buskar som inte kräver rensning.




Själv har jag ägnat mej bland annat åt att flytta ut "elsnörena" 
på de platser där robotgräsklipparen brukar köra fast.
Något jag borde gjort för länge sedan
innan snörena ätit sig ner i marken.
Nu får vi hoppas att det ska fungera bra.



Ha en fin kväll, torsdag är det visst idag.








Kommentarer