I havsbandet






Oj, jag har visst glömt visa bilderna 
från när  vi i mitten av oktober var vi ut till våra vänners ö
i havsbandet.





Magiskt att kunna åka ut dit ut mitt i oktober
och att kunna sitta ute och dricka kaffe i 18-graders värme.






Vad sägs om denna utsikt?




Fint inne också!










Vi stötte på ett nytt fenomen
- och det är inte snö.




Jag kan faktiskt inte säga vad det vita är,
kanske torkade alger.
Jag smakade lite med fingret och det är i alla fall inte havssalt.







Altanen på havssidan ska byggas ut ytterligare på havssidan
för det har visat sig att det är fint att sitta där
trots att man kan tro att det skulle vara blåsigt.




Så kan det vara när man bygger vid havet,
om man väljer rätt plats kan det vara lä trots den öppna utsikten.
Ett arkitektpar jag känner till
sov många nätter i tält på sin ö innan de visste var det var mest lä 
och bestämde sedan platsen för huset.




Den här tiden på året
går solen ner bakom skogen
och inte som på sommaren långt ute till havs.






Jaa, nog hade vi en lång och fin sommar i år,
nästan ett halvt år varade den.


Nu stundar Allhelgona,
en helg som i många avseenden är sommarens motsats
med stillhet och ro, mörker och eftertanke.
Fint det med tycker jag.
Livet blir ju rikare av kontrasterna.


Ha en fin fredagskväll!




Kommentarer