Om att städa ut julen





Har ni 
städat ut julen 
redan?


Jag misstänker att många av er kan svara ja på den frågan 
för det verkar som om julsakerna kommer fram tidigare för varje år
åtminstone i blogg- och instavärlden.





Vi fick en så vacker bukett gula rosor vid vår improviserade middag i fredags
och när jag ser den känner jag att det snart att dags att plocka bort våra ganska få julsaker för i år.




Jag är annars lite konservativ 
och vill plocka in granen strax före jul
så att vi inte tröttnat på den och vill kasta ut den just när julen har börjat.

De här oxveckorna i januari brukar ju bli långa ändå
innan det märks att ljuset börjar återkomma i mitten av februari.




På tal om ljus, 
ser ni det läckra ljuset med inbyggd ljusstake som vi fick strax före jul,
så fint att jag inte vill elda upp det.
Jag tänker ta bort det rödvita snöret så kan ljuset stå framme länge än.




Summa summarum 
så kommer vi att njuta av julbelysningen vid morgonkaffet ännu några dagar.





Sedan kommer det att kännas fräscht
att plocka ut julen och in vårvintern med sin krispiga tulpaner.


Ha en skön söndag!





Kommentarer