Grönska





Nu kliar det i det lilla jag har av 
gröna fingrar.
Det är ju inte bara ljus man längtar efter den här tiden på året
utan också grönska. 

Tulpaner i vaser är ett måste ...




... och i helgen var det dags för första omplanteringen.




Den stackars Benjaminfikusen har stått trångt i en gammal lerkruka
och får väl en chock nu
eftersom den nya krukan är så rejält tilltagen.





Den har tappat många blad under vintern
och nu hoppas jag att den snart ska fylla matsalsfönstret. 


Ser ni förresten kaktusarna?
De tillhör säkert den här skaran som jag skrev om i ett tidigare inlägg.




De är så tacksamma 
att till och med en sådan som jag kan lyckas med dem.


Ha en fin onsdagskväll!







Kommentarer

Känns lite som om jag skulle vilja prova kaktus temat. Och Jaaa, det kliar nu...Kraaam Pia
HWIT BLOGG sa…
Ja tur man kan köpa tulpaner när allt annat i fönstren ser så visset ut, måste också ta tag i lite omplanteringar, måste... Härliga bilder du bjuder på och jag önskar dig en fortsatt härlig vecka :) Kram Titti