Matplatsen Före-efter






Nu tänkte jag visa några 
före-efter bilder från matplatsen
i Estepona.

Här ser ni matdelen som den såg ut när vi tittade på lägenheten.
Till höger skymtar köket genom dörröppningen.




Nu är både köket och väggen borta
och i början av mars är det meningen att våra vänner ska vara på plats 
och ta emot köket och köksinstallatörerna.

Här kommer en bild från stöket innan vi blev av med sofforna,
det vita bordet är det provisoriska köket :-).




Jag gillar lampan över matbordet 
men det är inte den jag egentligen tänkt mej  utan den här: (klick
som tyvärr var slut i butiken.
Nu hoppas jag att Ilse Crawfords lampa Sinnerlig som hänger över matbordet
ska bli en modern klassiker.

Såhär såg det ut när vi lämnade lägenheten:





Som ni ser har vi återanvänt både bordet och den två meter långa skänken.

Vi var inne på att eventuellt måla dem i en jordig färg 
men jag tror faktiskt att de får vara som de är.
De ger värme till rummet och en liten spansk touch.
Dessutom ser matgruppen inte ut som en monter i en möbelaffär 
och med de gamla möblerna i  kombination med den nya stolarna och lampan
känns det hela samtida.

Tavlorna får bida sin tid på skänken 
tills vi fått köket på plats.
Fortsättning kommer alltså att följa.


Ser ni solstrålarna från altandörren på golvet?
Åh min längtan efter ljus tycks aldrig kunna mättas!


Ha en fin söndagskväll!





Kommentarer