Högsommar




Många sjunger försommarens lov 
och säger att den bästa tiden är före midsommar 
då all grönska är skir och allt blommar.

Visst är det vackert då också men 
jag älskar högsommaren! 



Det hela kanske hänger ihop med att jag tycker om värme 
men ni försommaranhängare måste hålla med om 
att det blommar fint också under högsommaren.




Det är ju helt underbart att promenera längs småvägar som kantas av doftande gulmåra, rödklint, blåklockor och vackra gräsvippor. 



Ibland är vi inte ensamma på vägen 
som idag när också Bambi var ute på promenad.


Dessutom är det ju skördetid nu och de ena bärsorterna avlöser den andra 
som nu när hallonen börjar mogna. 



Nu utlovas dessutom fortsatt härlig högsommarvärme, så underbart.
Algläget är betydligt bättre idag 
och vi håller tummarna för att de utlovade sydvindarna snart ska göra vattnet badbart igen. 

Ha det gott!

Kommentarer

Jag gillar verkligen också högsommar. Om jag ska vara ärlig så älskar jag våren, sommaren och sensommar. Fina blommor och härlig grönska. Kraaam Pia