Om att tjuvstarta julen





Mamma bjöd på middag efter jobbet idag
och på den korta vägen hem från henne 
såg jag två lägenheter med adventsbelysning i fönstren.


Jag har egentligen aldrig tyckt om 
att tjuvstarta julen
men men ... 





De senaste åren har jag märkt
att även om jag inte tjuvstartar själv 
så är jag trött på julgrejer redan vid annandagen
eftersom vi då under två månaders tid 
matats med julbilder på bloggar och i tidningar.

Lite trist kan jag tycka
för det har sin charm att känna att huset är julfint först kvällen före julafton. 

Nåja, detta är ju verkligen ett lyxproblem.

Lycka är ändå att ha ett varmt hus
där man kan mysa när och hur man vill.






Kommentarer

Håller fullkomligt med. Jag är ju ingen julälskare precis men visst är det mysigt att tända upp första advent och sedan släcka ned efter nyår. Kraaaam Pia