Vinterns goda ting






Varje år vid den här tiden 
tar jag fram Anna och Fanny Bergenströms fina bok
Vinterns goda ting
för att låta mej inspireras.




Tänk att en så gammal bok 
fortfarande känns fräsch och aktuell.
Här kan vi tala om en klassiker. 




Recepten är, som vanligt när Anna Bergenström är i farten,
riktigt bra och med lagom svårighetsgrad.
Man kunde nästan tro att jag är sponsrad av henne
men så är det inte :-).




Bilderna är  härliga och stämningsfulla.
Dessutom är både uppläggningen och stylingen 
 snygg och klassisk.





Jag tror inte att boken finns till salu längre
men vi får hoppas att den kommer i nyutgåva någon gång.

* * *

Nu stundar Allhelgonahelgen,
en av mina favorithögtider
eftersom jag tycker om stillheten och eftertanken som den inbjuder till.


Ha en fin fredagskväll!









Kommentarer

Man blir verkligen inspirerad av härliga kokböcker med fina bilder. Gillar nyponen på bar gren, snyggt! Nu ska jag rota lite bland mina kokböcker. Trevlig helg! Kram Pia