Före-bilder




Så himla roligt att få vara med och tycka till i 
ett riktigt spännande 
renoveringsprojekt.

Den här typen av projekt får genast min hjärna att gå på högvarv 
och jag ser precis framför mig hur fint det kan bli.
Det är då man blir så glad när någon frågar om man vill berätta.


Här kommer ett antal före-bilder 
och förhoppningsvis kan jag återkomma med efter-bilder senare.




I salen finns en fin gammal kakelugn som förstås ska iordningställas
och kunna utgöra centrum för möbleringen i rummet.

Golvet är ju på sitt sätt läckert 
men precis som ägarna säger 
så känns "Marocko" inte som ett lämpligt tema för just det här huset.




Matgruppen med den fina lampan skulle göra sig fint i det stora lantköket
som antagligen kommer att återställas. 




Köksinredningen är handgjord 
och ägarna vill som tur är ta så mycket av den till vara som möjligt
utan avkall på det praktiska.
Den emaljerade vedspisen och spiskåpan kommer förstås också att bli kvar.




Av praktiska skäl har det jättestora köket någon gång delats in i två rum och badrum.
Det har lett till att man inte ser den fina utsikten ner mot viken från köket
- men däremot från badrummet!
Fint men ett himla slöseri.




Nu kommer det stora köket att få fem fönster i öster, söder och väster
och två genom två av dem får man en underbar utsikt mot vattnet.




I övre våningen finns två fina kammare med tidsenliga och fina tapeter.
Där skulle jag bara byta golv och inredning
men husets yngre generation vill renovera mera 
och jag har full förståelse för att föräldrarna är lyhörda för det.




Jag skulle också gärna ta ut svängarna och hitta på något med den yttre vinden 
som har fina bjälkar och fönster
men jag tror inte att jag lyckas övertala ägarna.




Jag är också ytterst osäker på om jag ens ska försöka övertala dem 
att fixa till och flytta in det superläckra skåpet i bagarstugan.

De som ska bo där måste ju faktiskt känna att det är rätt för dem.





Huset har ett fantastiskt läge med den fina utsikten
och mycket gott om utrymme.

Ägarna säger att ordet "hemtrevligt"gärna får vara ett ledord för renoveringen
och eftersom huset har en fantastiskt potential 
finns ju alla möjligheter för att det ska lyckas.


Fortsättning kommer säkerligen att följa framöver.

Njut söndagskvällen!






Kommentarer

Unknown sa…
Fantastiska bilder! Där skulle man ju nästan vilja bo ;-)