Underlig vinter





Vilken 
underlig vinter
vi har i år.

Det är varmt och på altanen på landet frodas örterna,
särskilt salvian verkar inte märka av årstiden.




I helgen lagade jag kycklingpasta med salvia och citron,
recept här,
och det blev gott, kanske inte så överraskande med tanke på all grädde.




Kryp-rosmarinen är ännu ganska fin.
Hoppas den klarar resten av vintern, 
jag brukar klara av att behålla dem under vårvintern 
men sedan är det som om de  torkar de bort.





Det finns också lite timjan och koriander i en kruka.

Jag är förvånad över att koriandern klara sig så bra,
kanske sen sådd av sallader m.m. vore något att satsa på 
för skörd långt utåt hösten.





Hemma i stan fanns det blommor på vår Flammentanz,
bilden här uppe tog jag på julafton.




Det blåser ju också mycket nu
och det vore inte så kul med en sådan storm som Alfrida.
Röjningsarbetet efter den stormen pågår ännu för fullt ett år senare.






Snart är det helg igen.
Ha en fin torsdagskväll!




Kommentarer

Så fantastiskt på ett sätt att kunna skörda örter och kunna njuta av rosknoppar i januari, på samma gång lika skrämmande inför vårt klimat. Alla recept med kyckling gillas av mig. Kraaam Pia