Om att baka sitt bröd






Som yngre bakade jag ofta vårt 
matbröd 
men nuförtiden blir det inte särskilt ofta.

Vi äter nämligen mindre bröd, eller försöker åtminstone, 
och så har det ju skett en explosion på brödfronten i butikerna 
från gummiaktiga industrilimpor till härliga mörkgräddade surdegsbröd.





Igår kväll tog jag dock fram den gamla pålitliga hushållsassistenten 
och satte en deg.
Riktigt mysigt faktiskt med doften av nybakat 
och nu slipper vi gå till butiken på några dagar.
Som så många andra försöker vi handla mer sällan i dessa tider.



Förra veckans fredagsbukett har snart gjort sitt 
vilket inte är så konstigt eftersom det redan är torsdag kväll.

Jag tycker att det känns som om mars månad bara försvunnit.
Framöver ska jag försöka ta vara på våren lite bättre 
och njuta av minsta blomma som kommer i min väg.

Ha en bra fortsättning på torsdagskvällen! 










Kommentarer