Söndagsprogram







Söndagsprogram:
Långpromenad och kaktusplantering.


I strålande solsken ....



... efter en kylig natt...




... har vi gått en så lång promenad att jag nästan har ont i benen.
Så skönt 
efter att inte ha kunnat sträcka ut ordentligt på en hel vecka.




Det ser folktomt ut på bilderna 
men vi var absolut inte de enda som rörde oss utomhus. 
Däremot märkte man att de flesta var noga med att hålla ett visst avstånd.


Helt tomt är det däremot om man tittat på webbkameror från Solkusten,
där det ser närmast spöklikt ut.
Solkusten verkar enligt de senaste rapporterna 
i alla fall klara sig bra i jämförelse med övriga Spanien.

Vi hade tänkt åka ner i slutet av april
men har redan länge insett att vi får skrinlägga de planerna.
Förargligt, men det hör till de mindre bekymren.






Dagens andra programpunkt var att plantera kaktusbitarna som fått torka 
och som jag jag skrev om här.

Jag börjar ha så många krukor nu att jag satte ner fem bitar i samma kruka 
som står till vänster i biblioteksfönstret.





Härligt när solen lyser in
även om den skoningslöst avslöjar minsta dammkorn.


Ha en fin fortsättningen på söndagen!







Kommentarer

Ja fy vad kallt det var i natt. Kanske jag skulle våga toppa min kaktus. Kraaaam Pia
HWIT BLOGG sa…
Kylig natt minsann! Penséerna hängde rejält i morse...
Härliga bilder du bjuder på denna måndag :)
Vårkram från Titti