Beskärning

 



I helgen var det dags för 

beskärning 

av vinbärsbuskarna i trädgården.
Hoppas kvistarna i vasen slår ut vackert.


Dessutom kapade jag flera kaktusar.




Jag gillar nämligen när kaktusarna är täta och förgrenade 
som den till vänster här nere
framom taniga och gängliga som till höger...




... eller ännu värre 
som de som står i vardagsrumsfönstret.




Själva moderplantan står också i vardagsrummet ...




... men den behöver inte beskäras längre.
När de blir tillräckligt täta verkar det som om växtkraften fördelas på flera grenar.




De delar jag kapat bort får nu torka på tidningspapper några veckor.
Sedan är det bara att påta ner dem i jorden 
och inte vattna alltför mycket.




Nu börjar det bli så ljust på kvällarna 
att jag idag hann med en kort promenad
för att fånga det sista av solen.






Ha en fin fortsättning på måndagskvällen!





Kommentarer

Kanske jag skulle våga mig på att beskära och få några fler. Jag litar på dina tips då. Kraaam Pia