Nostalgitripp

 


Vilken nostalgitripp

det var för oss att titta igenom gamla diabilder i går kväll.




Maken har tagit itu med rensningen av vår källare.
Han har nämligen gått i pension.

Jag veeet, jag känner mej som Mickan i Solsidan,
ska jag verkligen vara gift med en pensionär???
Skämt åsido, om tre år är det min tur.

Steg ett i pensionärsvistelsen visade sig bli att sortera bland diabilderna
så i går kväll var det riggat för bildvisning här hemma.




Det är ju förstås jätteroligt att se bilder 
från när vi var unga och mest av allt från när sonen var liten.


Så dök det också upp några bilder upp från vårt allra första boende.
Åh, vad jag tyckte att vi hade det fint med vita soffor 
och lite murriga pasteller i gardiner och matta.




Bilderna är över trettio år gamla
men de flesta möblerna och tavlorna har vi fortfarande kvar.

Tavlorna hänger på antingen våra eller sonens väggar,
Sofforna liksom sänggaveln, stolarna och mattan
från det rosa (!) sovrummet har vi på landet liksom den stora glasskålen.






Kvaliteten på bilderna är inte den bästa,
jag har bara satt upp dem med målartejp på smörpapper i matsalsfönstret 
och fotat dem med makroobjektivet.






Hoppas ni har en fin lördag!










Kommentarer