Längtan till landet

 


Inte för att jag varit ute så mycket idag 

men jag har i alla fall tittat på det vackra vädret

vilket inte är så illa.




När jag stuckit ut näsan för att kolla hur det gått för maken med altanen

märktes det att det varit bra nog kyligt i luften

så skadan med innesittande var inte så stor.




Mitt på dagen kom det också plötsligt en regnskur
och då var det tydligt 
hur vattendropparna stannar kvar på ytan på de plankor som redan är behandlade med Roslagsmahogny.




Jag har varit lite tveksam till att besudla stugan med arbete 

men får kanske omvärdera 

i synnerhet nu den ljusa delen av året 

när man kan ta vara på lunchrasterna och kvällarna här ute.


Då passar det väl bra 

att vi i morgon sjunger vi Längtan till landet 

eller Vintern rasat som de flesta känner den som.



Fin torsdagskväll på er!





Kommentarer