Påskdagen

 

Påsken 

har gått i vandringens tecken

och även påskdagen har vi upplevt naturen.




Vi har vandrat i djupa skogar...





 


... och öppna landskap
där vi faktiskt såg två tranor dansa 
men på så långt håll att det inte gick att fånga dem med mobilen.





April är en riktigt bra månad för vandringar,
ljust, ingen hetta, inga insekter och torrt i marken. 

Hör ni mina egna övertalningsförsök?
Jag älskar ju sommar och värme 
men försöker se fördelarna med alla årstider.




Det är fint med de öppna markerna.
Just det här landskapet är dock ännu vackrare i skir grönska,
det måste väl också den mest inbitne vinterkramaren medge :-).








Vi har blivit som förtrollade av berg,
bergtagna alltså, hehe.




Berg kan vara öppna och och lättillgängliga
och kan erbjuda en möjlighet att förflytta sig mellan vägar.




På så sätt behöver man inte gå tillbaka 
längs samma väg eller stig man kom på.

Så är ju öppna bergsplatåer dessutom så vackra.



Vilken tur jag har 

som har en blogg där jag kan dela med mig av mina upplevelser!

Vad skulle jag annars göra med mina bilder?



Just nu upplever vi påskdagsafton,

en stilla sådan 

för vi är trötta i kroppen. 


Ha en fin fortsättning på kvällen! 




Kommentarer