Vårpyssel

 


Idag har ägnar vi oss åt 

vårpyssel.



Eller pyssel och pyssel,

det är väl mest jag som småpysslat 

medan maken ägnat sig åt det betydligt större projektet att göra klart behandlingen av trädäcket.

Fint blir det! 




Och roligt att ställa ut möbler och krukor nästa gång vi kommer ut hit.




Själv har jag bland annat räfsat stigarna rena från kvistar, kottar och barr.
En rolig syssla som med en minimal insats ger märkbart resultat.




Så har jag sprayat skjulväggen med Ekotipsets mirakelspray.
Jag säger bara det,
den blandningen gör underverk.
Nordfasaden på bilden brukar bli grön av alger under vintern 
men efter några sprut med ättiksblandningen försvinner det.




Nu börjar gullvivorna blomma trots kylan.
De här hittade vi på promenaden ...




... som bland annat gick till den fina viken mittemot oss.




Det är kul att se sitt ställe ut en annan synvinkel ibland.
Ser ni våra fönster mitt i bilden? 



Ha nu en riktigt fin avslutning på söndagen!









Kommentarer