Annandag

 



Nu har det slutat regna och vi har varit en sväng till golfbanan.

Annandagen 

firas alltså på ett annat sätt än vanligt.



Här är det solen som avgör vädret. 

Bara den skiner så är det sommarvarmt året runt.


Jag har inte visat några bilder på årets juldrink,
glöggsangria.
Inte tokig alls, serverad i glas med frostad  kant naturligtvis.




Vi har också hunnit med ett besök på plantskolan.
Jag hoppas snart få visa resultatet även om det är blygsamt.




Förargligt nog glömde jag än en gång att köpa ett litet citronträd.
Det förra jag planterade här utanför 
klarade inte sommarens torka 
så nu tänkte jag pröva en ny plats.




I det här lilla uppsamlingsinlägget
vill jag också visa en bild på gubbarna som är tillbaka på strandpromenaden.
I oktober var de försvunna,
dels på grund av covid-19, dels på grund av renoveringen av strandpromenaden 
men nu har de hittat ett annat träd att spela kort under.




Min egen kära gubbe 
vill inte vara med på bloggen så här är han bortklippt.



Ha en skön fortsättning på annandagen! 












Kommentarer