Stockholm

 


Det var verkligen länge sedan vi tillbringade 

några dagar i Stockholm.




Det är vårt vandringskängor som varit på kulturresa 
till den vintriga huvudstaden.




Jag tycker mycket om Stockholm
av flera skäl
bland annat eftersom det aldrig är långt till vattnet.




Mysigt också med all julbelysning och julskyltning
men lite mindre trevligt med snömodden på gator och trottoarer.




Det var inte precis någon shoppingresa 
men en sväng till Svenskt tenn hann jag med.




Man måste köa en stund utanför 
men det var det värt 
för när man väl kommer in i butiken finns det gott om plats 
för att titta på de färgglada miljöerna.







Så besökte vi äntligen Nationalmuseum.
Så fint det blev efter renoveringen.




Maken ville titta på ”sina” nationalklenoder 
som vi konstaterade 
att till stora delar består av krigsbyten.




Mina ögon fastnade även på inredningen 
som Hauptbyrån nedan 
och den är ju minsann svensk.




I går kväll såg vi Forever Piaf på Göta lejon.
Det var en fin föreställning 
som började lite sent eftersom det var första kvällen med krav på covidpass.




Malena Ernman sjöng som vanligt fantastiskt 
och Björn Kjellman är ju en superbra skådespelare.




Nu är vi hemma igen 
och hur mycket jag än tycker om Stockholm 
så är jag en obotlig småstadsperson
som njuter av att vara hemma i lugnet igen.


Ha en fortsatt fin lördagskväll!


















Kommentarer