Sol och frihet

 



Idag blåser det hårt men 

solen skiner 

och jag börjar få orken tillbaka.



Efter att vi kom hem från Estepona,
pigga efter långa promenader och mycket ljus i ögonen,
märkte jag plötsligt att jag började sacka efter maken.
Med lite ont halsen dessutom testade jag mej och mycket riktigt:



Så tacksam att jag hade hunnit få den tredje sprutan 
och därför fick lindriga symptom.

Under vår isolering passade mamma på att fylla år.
Vi ringde henne efter att maken lämnat en flaska bubbel,
glas på silverbricka 
och en rosbukett på stolen utanför hennes dörr.




När mamma kom ut på balkongen gjorde hon drottningvinkningen
och vi kunde sjunga Ja må hon leva.
Sådan är hon, min mamma, allt går med stil och glimten i ögat!



I morgon slår frihetens timme 
och jag kan gå på jobb på måndag.
Skönt med vanlig vardag igen.


Ha en fin fredagskväll!










Kommentarer