Estepona igen

 


Nu är vi tillbaka i vårt kära 

Estepona igen.

Här är det ljuvlig sommar medan vi får rapporter om snömängder där hemma.




Här uppe ser ni den långa sandstranden, la Rada, 
som ligger mitt i stan.

 



Vi är inte här för ett så långt besök 
men det är ändå skönt att möta sommaren så vi njuter för fullt.
Vår altan är fantastisk på så sätt att det alltid är varmt och gott där - bara solen skiner.




Längs la Rada finns det små restauranger,
så kallade chiringuitos,
med sandfyllda båtar där det grillas sardiner, boquerones, 
som är så typiska för Malagaregionen dit Estepona hör.

Mycket information i den meningen 😊.
Egentligen ville jag bara säga att det ofta doftar gott av öppen brasa när man går förbi.




När vi var här över jul och nyår 
började utplanteringen av alla vårblommor som penséer.

Nu blommar det som sjutton överallt.




Inte så ofta som jag fotar rondeller 😉.




Finaste utsikten fick jag 
när vi cyklat ner till hamnen för en bit mat.




På hemvägen cyklade vi förbi den strand som Estepona-borna själva klassar som den bästa.
Även jag gillar den eftersom det finns en vågbrytare. 
Några bad blir det dock inte den här gången.



Fin tisdagskväll på er!




















Kommentarer