Vårljuset

 



Mitt i den här onda tiden är det ändå underbart med 

vårljuset!

Vi är ute på landet och har nyss kommit in efter en rejäl arbetsdag utomhus.

Skönt med en dag utan googling sade maken …





… och satte sig med paddan 😉.

Brasan är tänd,
maten i ugnen och solen lyser så vackert.



Vår vän frågade sig om det är omoraliskt att äta och dricka gott, skratta och roa sig 

när man vet att så många samtidigt flyr för sitt liv.




Jag tänker att det vore omoraliskt att inte ta vara på den tid man har.

Livet är inte rättvist 
men alla har vi ändå stenar på vår stig till och från. 
Själv vill jag inte en dag behöva tänka 
att jag borde ha tagit vara på mina goda dagar och uppskattat det jag har 
istället för att slösa dem på oro.




Därför vill jag verkligen ta vara på vårljuset.



Och njuta av att jobba utomhus en hel solig vårdag 

med att rensa tång från stranden och bärga spången till flytbryggan,

och efter det känna nya muskler i kroppen 

medan rödingen bakas med citron, dill och grädde.





Hoppas att er lördag varit er nådig!




Kommentarer