Dagsläget i trädgården

 


Tillväxten i trädgården syns tydligt från dag till dag, 

eller rättare sagt från kväll till kväll.

Detta är 

dagens kvällsläge.




I de krukorna har jag sått dill, ruccola och sallat.

En trädgårdsodling av en storlek
som är helt i min smak.



Sista äppelträdet som blommar är transparent blanche,

lustigt nog kunde man tro att de skulle blomma först 

eftersom de ger så tidig frukt.




Rabarbern kommer fint i år
liksom krusbärsbusken och den ena vinbärsbusken.




Syrenerna som vi planterade om ifjol
ser också ut att komma igång bra.
Hoppas att det håller i sig.
I fjol fick de någon sjukdom så att bladen gulnade.

Här vill vi ju ha ett stort buskage.




Den taggfria björnbärsplantan som vi satte ifjol är frodig.
Vi har aldrig haft björnbär tidigare 
så jag är spänd på vad den ska ge.

Den får också gärna bli stor 
och breda ut sig över väggen till carporten.




Jag har tagit upp tulpanerna 
som ju mest bestod av blad och stänglar 
efter rådjurens nattliga besök.




Idag satte maken ut täckbark istället.

Buxbomen håller vi nerklippt.
Tanken är att det ska bli låga fyrkantiga buskagen 
runt lyktorna.




I går kväll var det varmt i solen på balkongen
men nu är kvällen både senare och kyligare
så det är inte läge att sitta ute.




Att gå runt och plocka lite med sekatören i handen 
hör till alla kvällar den här tiden.

Inte för att jag måste,
gården sköter sig själv ganska bra, 
 utan för att det är så rogivande och mysigt.


Skön onsdagskväll på er!
















Kommentarer