Riktig sommar

 



Idag har vi haft 

riktig sommarvärme.

Så himla skönt,

trist bara att maken blev flunsig och sängliggande.




Enda lilla fördelen med det 
är att vi inte kunnat bygga så jag blev tvungen att slå ner på takten 
och pyssla på i det lilla, som med växterna.

Basilikan och dragonen 
står i krukor som faktiskt är nya för året.
De ”bubbliga” svarta krukorna har nämligen blivit frostskadade.




Växterna i de stora krukorna har inte sett ut att ha farit så väl av vintern.
Krukhallonets kvistar ser döda ut 
men det kommer nya skott från roten.
Nästa gång vi åker ut ska jag skära ner dem om de inte tagit sig.




Hostan och strutbräken 
som båda varit så frodiga 
startar tveksamt eller i alla fall långsamt.

Jag tvivlade så på dem att jag faktiskt köpte nya 
men nu kanske det blir dubbel uppsättning.
Tur att det inte kan bli för mycket grönt på altanen.

Den nya hostan är av en annan sort
med lite bredare och ljusare blad.




Det har verkligen varit fina dagar och kvällar den här helgen.

Ursäkta att jag spammar lite kvällsbilder från stranden 
men det är ju bara för ljuvligt med sommaren som vi har framför oss.

















Ha en skön fortsättning på söndagskvällen!
















Kommentarer