Sommar på övre altanen

 


Vi har ännu inte fixat i ordning altanerna på landet

men det är i alla fall riktig 

sommar på den övre altanen.

Här satt vi ute i går kväll utan att frysa tills efter kl 22.

Sol och lä är det som gör det.




På havssidan är det betydligt kallare så här års 
men under högsommaren fläktar det.




Oj, vad vi har glädje av vårt mycket enkla ”utekök”.
Det fungerar både som köksbänk och serveringsbord.

I år ska jag ordna ett litet kit med salt, peppar, olja och vinäger 
som får stå ute på en skuggig hylla. 
Vilken bekvämlighet eller hur?




Våren var så kall att jag nästan gav upp hoppet om funkian och strutbräken 
men nu frodas de som sjutton i krukorna.
De är mycket tacksamma att odla 
för en som inte har de grönaste fingrarna.

Det här är nämligen mitt ”trädgårdsland”.




Ruccolan kommer fint 
så nu väntar jag bara på vad som ska komma 
i de övriga sju (!) raderna som jag sått 😊.




Ikväll blir det ingen middag här 
för vi ska begå årets golfpremiär.


Skön söndag till er!











Kommentarer