Rosa inslag

 



Det har blivit lite glest med inläggen här på sistone
så nu bjuder jag på en blandad kompott med vissa

rosa inslag.




Vi hade födelsedag i huset häromsistens
med mamma, lillebror och svägerska på middag.
Så kärt besök och roligt att sitta ner och prata i lugn och ro.





Mamma står fast vi traditionen
att ge mej en fin bukett rosa rosor när jag fyller.




Vi börjar bli hyfsat klara med vår lägenhet i övre våningen,
nu återstår egentligen bara målningen av trappan.
Det blir dags för den nästa gång när vi åker på resa
så att färgen får härda länge.




Under ett snabbesök på landet
plockade jag luktärter.




Jag har aldrig lyckats så bra med dem som i år.




Lite svamp hittade vi också
men inte så mycket som alla andra
som hittar gula fält av kantareller 😕.




Så här enkelt torkar jag dem.
Nästa gång vi kommer ut till landet är det bara små skruttar kvar.




Augustimånen kom i början av september i år.
Det är så vackert när den speglar sig i vattnet.



Ha en fin onsdagskväll!








Kommentarer